BLOG 5, taaie dames renoveren huisjes.

5 september 2012

Ja… het is alweer een lange tijd geleden dat ik een blog heb geplaatst (zeker 4 dagen). Aangezien we geen internet hadden en mijn vorige blog niet meer van toepassing is, zal ik hem maar niet meer plaatsen. Maar even voor het geval je twijfelde, ik leef nog. En we zijn veilig aangekomenin Paksong. De eerste indruk van de stichting is goed. De mensen hier zijn helemaal zen. Ik twijfel of dit stiekem geen therapie huis is. We leven zelfs in zelfgemaakte bamboe hutjes. Maar ondanks de internetverbinding zo sloom is als een slak in winterslaap, er halve draken rondvliegen, het continu regent en de kikkers alle kleuren hebben denk ik dat ik het hier best wel even volhoud;)

De laatste dagen hebben we vooral gewerkt aan het renoveren van huisjes. Ik denk dat ik mijn nieuwe roeping heb gevonden! Lianne btw ook!! We mochten zelf cement maken van klei uit de bergen. Je begrijpt dat ik nu(2 dagen later) nog steeds klei  tussen mijn tenen vind. 1 voordeel: ik ben BIJNA net zo bruin als Lianne. Dit weekend gaan we het schoner aanpakken! We gaan lessen geven aan Thaise kinderen. Ook zullen we spelactiviteiten organiseren (geen moddergevechtje dus). Hierover komt vast een andere blog.

Fran en Milou vinden het hier he-le-maal TOP. Echt hun ding dit therapiehuis… Het enige min puntje wat zij kunnen bedenken zijn de insecten. Ze  zijn dag EN nachtin oorlog zijn met alle beestjes hier. Ik als roodharige ben alles behalve aantrekkelijk voor deze beesten. Je komt hier btw wel echt HELE VREEMDE beestjes tegen moet ik toegeven. Vanmorgen kwam ik een grote felrode duizendpoot tegen, tenminste dat dacht ik. Ik nam hem mee naar ons bamboe hutje. Toen Ingrid (onze begeleidster) riep dat ik dat beest heel snel moest neergooien! Blijkbaar was het een één of gevaarlijk beest. Ik gooide hem neer en de kokkin kwam gelijk aanrennen met een grote knuppel. Vanaf dat moment raap ik geen beestjes meer op (ook laat ik de kokkin met rust).

Een ander hoogtepunt van deze reis is Milou haar dreads. Of eerder het verwijderen van deze dreads. De meeste mensen laten dreads een paar jaar zitten. Milou had er na 1 week genoeg van. Super  fijn is dat Milou HELE LIEVE vriendinnen heeft, want met behulp van deze vriendinnen en een paar vorken (ja je leest het goed: vorken) is het gelukt om de dreads eruit te halen. Haar haar straalt weer helemaal! En ik heb ook nog spierballen gekregen, bedankt Mi ;) Je weet het namelijk nooit in Thailand.
Van te voren had ik een aantal feitjes opgezocht over “dreads”. Nu weet ik bijvoorbeeld….
- dat veel mensen die ze eruit halen zo´n 6 dagen erover doen.
- dat een vork een handig hulpmiddel is.
- je zout moet gebruiken als je ze juist wilt behouden.
- je ze beter NIET kan nemen als je ze er na 1 week uit wilt halen.
- er meerderediscussieforms op internet te vinden zijn over dreads.
- de meeste mensen ze gewoon afknippen (dat doen we de volgende keer).
- dat het niet prettig aanvoelt om ze eruit te halen.
- dat een gemiddeld mens 100 haren per dag verliest (dus die berg haren na het verwijderen is heel gewoon Mi). Ik dacht, dat deel ik even met jullie.

Back to Thailand. Maandag en dinsdag hebben wij weekend! Yes. Ik verheug me er nu al op. Er zijn een aantal vrijwillige activiteiten waar we uit kunnen kiezen. Zo kun je bijvoorbeeld een waterval bezoeken, op slangenjacht gaan,  een berenvel naaien in de vorm van een tas (lees: recycling), nagels knippen van Thaise mannen (die zijn namelijk alles behalve KORT), je eigen lunch voorbereiden (oftewel kikkers vangen en villen), op z’n Chinees leren eten, hotsprings bezoeken en tot slotraften op een bamboeboot. Wij gaan waarschijnlijk voor het laatste. Alhoewel die paarse kikkers er ook aantrekkelijk uitzien. Wie weet kan ik de meiden wel overhalen om het allemaal te doen. Als we het overleven zal ik er een blog over schrijven.

Tot nu toe zijn jullie in ieder geval op de hoogte van mijn bevindingen in Thailand. Het is hier SUPER tof en mooi. Bovendien is dit deel van Thailand niet toeristisch, het tegenovergestelde van Bangkok. Dus als je nog geen vakantie hebt gehad of alweer toe bent aan vakantie…. kom vooral een middagje langs en the party begins!!

1. Je ma:
    5 september 2012
    ja, we zijn weer op de hoogte ,haha wat een verhalen ik word er zo vrolijk van ,geniet er van he .dikke kus je ma xx
  2. BUUF EN BUUR EN 2 MEIDEN:
    5 september 2012
    Hai lulu, helemaal te gek wat je allemaal meemaakt.
    Maar ik wil wel foto's zien van jullie bob de bouwer aktie, eerst zien dan geloven.
    Liefs en drie poten van de meiden.
  3. Marianne nooteboom:
    5 september 2012
    Jullie zijn goed bezig,zeg.En Miloutje houdt jullie lekker bezig,je dacht zeker,dat ze alleen vliegangst had,maar overal waar ze komt is het chaos en de dreads zijn nog maar het begin(vrees ik).Werk ze dames.
  4. Marloes:
    6 september 2012
    Haaaaay chickies!!

You are having THE time of your life!! Pfff ik wou dat ik ook die keuze gemaakt had ik zal jullie even een korte samenvatting geven;) 1 de minor is zo onduidelijk dat je het bijna duidelijk vind van onduidelijkheid ! 2 mijn herkansing is nog steeds niet geregeld omdat een of ander suf kut der werk niet doet en mij dit in de schoenen schuift! Dat was t eigenlijk wel valt best mee voor Pabo begrippen toch;) maare jullie maken echt te gekke dingen mee als ik t zo lees! Lu je weet toch dat je alles eerst door mi, li en fran moet laten proeven dus laat die gekleurde padden nog even met rust! Nou ik ga weer verders veel plezier en niet te veel jaloersmakende foto's en verhalen plaatsen ;) tot over een paar weekjes time flies!!! Xx Marloes
  5. Oma:
    7 september 2012
    Dag kindlief "ver weg"!! Vandaag is je vader jarig....van harte gefeliciteerd!!! Liefs,Oma.
  6. Frances Knopper:
    11 september 2012
    Hallo Lucienne
    Wat ontzettend leuk dat jij (of jouw moeder) aan mij gedacht heeft om mee te genieten van jouw avonturen in Thailand. Via Leoni heb ik al een foto van jou met een tijger gezien. Was dat een echte???
    Geniet, beleef en schrijf en ik blijf lezen erover.
    Hartelijke groeten,
    Frances
  7. Jessica:
    14 september 2012
    Hoi dames,
    Wat maken jullie leuke dingen mee! Ik heb gewoon hardop moeten lachen tijdens het lezen, volgens mij is t een groot feest met jullie viertjes!
    Geniet er lekker van!
    Liefs uit Australië
  8. Khunrob:
    19 september 2012
    Zo'n duizenpoot is dodelijk, hij heeft giftige poten!
  9. Lucien:
    19 september 2012
    Dodelijk??? Oke......dat is iets minder prettig om te lezen. Gelukkig kan ik het nog lezen haha. Ik pak geen beestjes meer op... blijkbaar is dat niet zo slim.
  10. BUUF EN BUUR EN 2 MEIDEN:
    22 september 2012
    Hai wereldburger, ik had je nog zo gezegd niet alles op pootjes kun je vertrouwen of het nou twee zijn of meer zijn. Alleen wat met een staart zwabert en op vier poten loopt en af en toe een likje geeft kan nog net. En de rest, alleen naar kijken en niet aankomen .We volgen je op de voet en vragen aan pa en ma of ze alweer wat van je gehoord hebben. Wij vinden het prachtig wat daar allemaal beleefd. Tot je volgende blog.
    Liefs vanuit Pension Teckelzicht