Geland in eigen land…

3 mei 2014

Typisch Nederlands. ’Gewoon/zomaar’ vreemde vragen stellen.
Lu? Ben je inmiddels al een beetje ‘geland’ ? Even voor de duidelijkheid… zo’n 1,5 week geleden stapte ik mijn vliegtuig uit…. Ja, ik neem aan dat ik geland ben. En niet een beetje, maar gewoon helemaal.

Waarschijnlijk bedoelen deze mensen: Ben je alweer gewend aan de Nederlandse gewoontes?

Hieronder heb ik ‘gewoon/zomaar’ beschreven hoe mijn eerste week verliep.

• Ik douche nu niet meer omdat mijn voeten zwart zijn of omdat ik gemiddeld  zo'n 10 emmers (per dag) had kunnen vullen met zweet maar 'gewoon/zomaar', omdat ik het lekker vind om minstens 1x per dag te douchen.

• De eerste dagen keek ik behoorlijk scheel, aangezien ik dacht dat er iets (zoals een plaatselijke kraai) boven hoofd vloog. Maar nee, het was ‘gewoon/zomaar’ mascara.

• Ook de eerste keer in de supermarkt was een uitje op zich. Ik had eigenlijk alleen tandpasta nodig. Maar ik deed er al zo'n 10 min. over om alle tandpasta merken te lezen. Tegen tanderosie, tegen tandplak, voor extra witte tanden en voor een mooie glimlach (Zijn er meer kleuren dan? Ik poets mijn tanden toch ook niet om ze blauw te maken? En wat is er mis met mijn lach?) Uiteindelijk heb ik ‘gewoon/zomaar’ voor “normale” gekozen, oftewel de goedkoopste.

• Met koningsdag ‘gewoon/zomaar’ een lekker “Vietnamees” loempiaatje eten. Uit ervaring kan ik zeggen dat de Hollandse Vietnamese loempia’s toch anders smaken dan de Vietnamese loempia’s in Vietnam. Bovendien zien ze er ook een tikkeltje anders uit. Waarschijnlijk had ik in Vietnam voor dezelfde prijs 20 loempia’s gekregen, maar ja ze zijn natuurlijk ook helemaal vanuit Vietnam geïmporteerd. Niet zeuren dus, maar eten!

• Mijn telefoon (en internet) abonnement is weer aangezet. Dit houdt in dat ik niet 1x per dag al mijn berichtjes via de wifi ontvang en lees, maar dat ik de hele dag door berichtjes kan ontvangen. En dan vragen mensen zich in Nederland af waar die stress toch vandaan komt….‘gewoon/zomaar’

• En dan het grootste drama, mijn kledingkast. Of eigenlijk mijn kleding in mijn kast. Het lijkt wel een mini winkeltje. Zodra ik 1 shirtje pak, vallen er tegelijk ook zo’n 20 op de grond. Aangezien ik dit wilde besparen liep ik de eerste week nog ‘gewoon/zomaar’ rond in mijn backpack-kleding.

Verder geniet ik enorm van vloeibare zeep, een eigen plankje, Hollandse kaas, een zacht bed en uiteraard van mijn moeder!!

Dus ja, ik denk dat ik inmiddels ‘geland’ ben.

Tot slot ’gewoon/zomaar’ een link waarin je mijn avonturen kunt zien op youtube in 5 minuten tijd.

Liefs Lucien

1. Chan:
    3 mei 2014
    Gewoon zomaar even een reactie :D Hahaha geweldig omschreven weer!!!
  2. Esther:
    Gewoon zomaar fantastisch!