Nog 1 nachtje slapen...

22 april 2014

Nog 1 nachtje slapen en dan is het tijd om naar huis te gaan en Bangkok te verlaten. Op de een of andere manier ben ik best een beetje zenuwachtig...
Het proces voor het vliegen (douanes (on)opvallend lief aankijken en hopen dat ze niet door hebben dat ik een eigen schoenenwinkel kan openen met de inhoud van mijn backpack en dan ook nog je zweetdruppels negeren) sla ik namelijk liever over.

Veel mensen vragen of ik het erg vind om naar huis te gaan. Het antwoord is JA! Ik vind het namelijk verschrikkelijk om mijn fam. en mijn lieve vrienden weer te zien. Ook vind ik het echt heel rot dat ik straks paaseitjes kan eten, water uit de kraan kan drinken en wc papier door kan trekken. Vandaar dat ik nu nog maar even extra geniet van mijn allerlaatste dag. Samen met mijn lieve ´oude´ reismaatje Em en haar vriend. Super gezellig om de laatste dagen weer lekker te shoppen:D

Van mijn laatste weken in Maleisië en Singapore heb ik trouwens ook enorm genoten.
Snorkelen met haaien/schildpadden, verblijven op verslavende internetloze bounty eilanden, het observeren van gifgroene slangen in de jungle, een ontmoeting met een tarzan familie, het leren verweren tegen een tijger door middel van een bamboe stok en het eten van “milde” curry in de ochtend zorgden ervoor dat mijn laatste weken in Maleisië erg avontuurlijk waren.

Ook Singapore heeft daar iets aan bijgedragen. Dit land zorgde voor een behoorlijke cultuurshock. Ik werd afgezet bij de border, helaas moest ik aan de andere kant van het land zijn. Mijn backpack woog (na flink shoppen) 18 kilo en ik liep er bij als een zombie. Ondanks dat (en mijn sproeten) staarde niemand mij aan en was er geen mens die een lach op zijn gezicht had. In deze wereldstad was ik gewoon een van de velen en werd ik meegesleurd in het dagelijks leven van de hardwerkende mens.

Netjes achter elkaar (één voor één) in de rij staan voor de metro of roltrap was de normaalste zaak. Wijk je af van het geverfde lijntje, kijken mensen je aan alsof je een moord hebt gepleegd. Aangezien ik in de bijenkorf altijd NAAST mijn moeder op de roltrap sta, moest ik even wennen aan deze regels. Ja ja… een dag eerder hing ik nog boven een gat, nu trokken de hypermoderne wc's zichzelf door (soms iets te vroeg). Een banaantje eten op het station of een kauwgompje kauwen -waar dan ook in dit land- zat er niet meer in, dit was namelijk uitermate verboden.

Na mijn lunch en een rib uit mijn lijf ben ik de stad gaan ontdekken samen met mijn reismaatje uit England. Ein-de-lijk kreeg ik wat meer waardering voor deze snel ontwikkelde wereldstad. Alles was eigenlijk perfect geregeld, de gebouwen waren prachtig en vrijwel iedereen sprak Engels, waardoor ik kon communiceren zonder gebarentaal. Ook ben ik naar de GRATIS laserhow bij Marina Bay geweest. De eerste 3x (ja als het gratis is ga ik meer dan 1x) viel de show een beetje tegen, de vierde keer kwam ik erachter dat ik aan de achterkant stond en de vijfde keer was de show helemaal GEWELDIG! Ja, ook deze stad is goedgekeurd.

Mijn vlucht van Singapore naar Bangkok verliep trouwens vrij voorspoedig. Wel had ik beter mijn zelfgemaakte bamboe pijl uit mijn handbagage kunnen halen. Maar ja gelukkig vloog ik vanaf Singapore. Daar zijn ze niet zo streng...

Lieve volgers… neem nog een lekker boeteloos kauwgompje en dit keer kan ik zeggen: tot snel en veel liefs!!

P.S. Ik wil nog even kwijt dat ik alle reacties op mijn vorige blogs super lief en tof vond, tnx!

1. Manon:
    22 april 2014
    Haha ik zou een boekje maken van je blogs Lu, wat een natuurgetrouwe omschrijving van de werkelijkheid! Het voelt bijna alsof ik ook een paar maandjes weg ben geweest ;) Heeel fijn dat je er bijna weer bent!! Goeie terugreis alvast! Ik hoop dat je paspoort in de tussentijd niet per ongeluk verlopen is ;)
    Tot heel snel!!! XXX
  2. Mirjam:
    Hoi!
    Jeetje... De reis zit er alweer bijna op, maar wat heb ik kunnen meegenieten tijdens het lezen van je avontuurlijke verhalen!

Tot snel! X
  3. Chan:
    22 april 2014
    Wat een leuk verhaal weel Lu. Hahaha ik geloof echt dat jij een schoenenwinkel kan openen :D Geniet van je laatste dag morgen, want je gaat het missen, geloof me ;) Fijne vlucht morgen en wie weet tot snel!! XX Chan
  4. Sue:
    22 april 2014
    Hee lieve Lu! Bedankt voor al je leuke stukjes! Succes met de terugreis. Xxx.
  5. Ilona:
    22 april 2014
    Heerlijk om je beleefde avonturen te lezen , en wat is de tiijd snel gegaan.Geniet er nog even van meid, en alvast een goede terugreis. Xxx ilona
  6. Sam:
    22 april 2014
    Wat heb jij super leuke, avontuurlijke, geweldige, lachwekkende verhalen geschreven Lu! Het was super om zo jouw reis een beetje te volgen!

Dit was ook weer een toppertje! Ik heb het weer met een grote glimlach gelezen haha.

Succes met de terugvlucht en tot snel!!

Liefs Sam
  7. Elske:
    Tot snel XXX ! Hier is er.. Niet zoveel gebeurd
  8. Sabrina:
    22 april 2014
    Alvast welkom thuis!!!!!!!!!!!!! :)
  9. BUUF EN BUUR EN 2 MEIDEN:
    Hai Lu,
    We zullen allemaal blij zijn dat je weer thuis bent, bij Cornelia kun je gratis eieren koken en Mar loopt een extra rondje.
    Maar morgenavond is het zo ver, mag je weer in je eigen bed en onder een normale Hollandse douche.
    We hopen op een goede reis voor je.
    Liefs buuf en buur en een paar pootjes.
  10. Francis:
    22 april 2014
    Oooooh lu, wat geniet ik toch van je blogs máár wat ben ik toch blij dat je bijna terug beeeeent :) dat verhaal van het verweren tegen een tijger wil ik wel snel in het echt horen (of is dat een sprookje ;-)). Heb een hele goede en veilige vlucht, wereldreizigertje en ik zie je snel! Dikke kus, fran
  11. Anne:
    22 april 2014
    Jeeeeeeeej Lu bijna thuis! Je hebt zo te lezen heerlijk genoten :) Haha mis je vliegtuig niet en check voor de zekerheid je paspoort inderdaad nog even! Goede reis en we gaan heeeeel snel afspreken ♥ liefs
  12. Conny:
    22 april 2014
    jeetje, zo snel al weer terug?? Time flies, je kent het wel.... Hoop je snel weer te zien en te spreken. xx
  13. Jan Traas:
    22 april 2014
    O Lucienne, wat heb ik genoten van je blogs! Kun je niet doorgaan met schrijven? Ik moet altijd zo lachen om je leuke belevenissen! Uh, heb je alleen damesschoenen? ;-) kom gauw een keer langs!
  14. Barbara (en Ryan):
    23 april 2014
    Alvast een hele goeie reis terug en bedankt voor t meegenieten!! Je hebt een superleuke schrijfstijl waardoor we er bijna een beetje bij waren!
    Knuf van ons!
  15. Jacqueline Mourits:
    23 april 2014
    Ha Lucienne, weer genoten van je verhalen over de laatste tijd! Wel weer leuk als je terug in Nederland bent, hoop je "gauw" weer een keer te zien! Maar daar zijn er meer van lees ik! Wen ze weer en geniet weer van alle vertrouwde dingen. Liefs Jacq