Nieuwsbericht vanuit Vietnam

Algemeen:
Don. 27 februari aangekomen in Vietnam, Ho Chi Min City. Eerste indruk CHAOS. Het leek wel een totaal ander land. Ja ik weet het, dat is het ook natuurlijk. Een aantal nieuwe medereizigers ontmoet, onder andere Chantal & Esther (ook wel tante Es genoemd, ze is namelijk van alle markten thuis). Zo begrijpt zij regelmatig wat de Vietnamezen bedoelen, zonder ook maar één Engels woord te gebruiken. Soort gave. Ook geeft ze je regelmatig handige tips. Zoals: ‘Ga niet van een hoge snelle glijbaan, anders moet je gelijk poepen vanwege de druk'. En het erge is, ze heeft altijd gelijk.

Economie:
Taxi chauffeur pleegt fraude met taximeter. Wij waren één van de vele slachtoffers, ondanks ik dacht ingeburgerd te zijn. Ook moet ik even wennen aan al die miljoenen Vietnamese Dongen die uit het pinautomaat komen. Aangezien ik niet meer dan 8 miljoen per keer kan pinnen voel ik me om de 2 dagen een miljonair. En bij elke uitgave erg schuldig.

Sport:
Ik gaap zo’n 10 x per dag, ook wel een kaakspiertraining genoemd. Ook doe ik regelmatig buikspieroefeningen of trainingen in het park samen met Emma.

Tech:
Wifi bereik uitstekend. In de kamers zelf alleen geen verbinding mogelijk.

Entertainment:
Glijbanen in waterpark gaan sneller dan verwacht. Zwembroekje tussen billen VERBODEN, anders vlieg je uit de (glij)baan. Helaas hadden wij dit iets te laat door. Dit zorgde voor hilarische momenten (en wat verwondingen).

Opmerkelijk:

• - Nog maar 1 scooter ongeval gesignaleerd in Ho Chi Min City. Dit is opmerkelijk aangezien er zo’n 20 miljoen scooters per minuut voorbij rijden. En dan bedoel ik niet in een nette rechte rij.
  • ​- Ruzie met twee scooterrijders. Wij hadden een goede deal gemaakt voor 15 Dong. Hij vergat te vermelden dat het om 150 DUIZEND dong ging. Dit bedoel ik nou, smijten met geld! Het is goed afgelopen hoor, aanhouders winnen! Er zit nu wel een maffiateam achter ons aan.
  • - Emma houdt het inmiddels al erg lang met mij uit. Mijn complimenten. Wij zijn nog steeds reismaatjes. Waarschijnlijk omdat ik mijn pil doorslik en geen lid ben van het “rode kruis”. Oftewel de ‘saggo’ week. Anders was ze waarschijnlijk allang weggerend. Nee even serieus… ik ben blij dat we samen reizen. Zo leer ik mijn geld netjes op orde te houden en is het af en toe heerlijk om een tegen elkaar te zeiken over hele boeiende dingen (zoals: wat is het heet! En moeten we ECHT opstaan uit ons ligbedje om eten te bestellen?)

Achterklap:
Ik & Em vertonen ‘afkickverschijnselen’ na witte stranden. We zien ineens wat witjes, vooral ik.

Motto van de dag:
Het dringt(kt) pas tot je door als je door drinkt! Mede mogelijk gemaakt door Chantal. Leuke meid.

Cultuur/natuur:

• - Lange nagels zijn hip, vooral je pinknagel laten groeien is een hype.
  • - Een echte slang gegeten (sorry dierenfans). Het smaakt als een taaie kip. Het velletje is wel erg zacht.
  • - Een oorlogsmuseum bezocht. Erg indrukwekkend (voor 30 min. dan).

Media:
Wij hebben een beroemde ster uit Slovenië ontmoet, een soort Marco Borsato maar dan de vrouwelijke versie met blond haar. Erg leuk.

Lifestyle:

• - Steeds minder plek in backpack.
  • - Fruitshakes vol suikers vormen het grootste probleem bij Aziatisch dieet, bij Emma is dit ijskoffie.

Gezondheid:

• - Inmiddels heb ik al zo’n 50 malariapillen doorgeslikt. De eerste 5 weken had ik de tijd van mijn leven. Ik droomde dat ik in het smurfendorp woonde en ook was ik regelmatig Superman of één van de Ninja turtles. Helaas zijn de laatste 2 weken iets minder plezierig. Nu droom ik namelijk dat ik op een piratenschip zit, maar dan ben ik niet de piraat! Geen pretje dus. Gelukkig hoef ik er nog maar 2!
  • - Voetinfectie na 3/4 weken nog niet over, geneest wel sneller na het bezoekje aan de dokter.
  • - Spierpijn na massage.
  • - Mondkapje aangeschaft vanwege vieze lucht.

Activiteiten:

• - Cu Chi tunnels (toeristische attractie, met een iets TE enthousiaste zingende gids).
  • - Mekong delta (varen door een modderbad, mooie omgeving).

Weer:
Erg heet. Maar hoe meer we naar het noorden gaan hoe kouder het wordt.

Overig:

• - Aankomende vrijdag mijn verjaardag voor het eerst in het buitenland vieren. Waarschijnlijk zit ik dan achterop een motor. Via easy riders kun je een aantal dagen het land verkennen door achterop een motor te springen. Zo kom je in contact met locals en typisch Vietnamees eten. Ik moet mezelf toch een beetje verrassen. En gelukkig is Em er dan ook nog.
  • - Lekker sushi straattentje ontdekt.
  • - Vliegticket naar Maleisië geboekt (eind maart).

1. Sam:
    4 maart 2014
    Wat een SUPER LEUK verhaal weer!!!!
    Ik lig in een deuk achter mijn computertje, hahaha!!

Heel veel plezier nog Luu, blijf lekker verder genieten ;)

Liefs Sam
  2. Jessica:
    Hoi Lu,
    Wat een top verhaal weer! Geniet er nog lekker van!
  3. Andrea:
    4 maart 2014
    Geweldig Luus! Jij kan zo heerlijk ongezouten vertellen. Je bent inmiddels heel wat ervaringen rijker.
  4. BUUF EN BUUR EN 2 MEIDEN:
    Hoi Lulu,
    Prachtig verhaal!
    Zijn die tunnels niet erg laag voor zo'n Hollandse lang benige dame en was die massage voor of na de tunnelloop? Zeg je schrijft over die slang, daar ook word je fel van.(pinnig)
    groetjes
  5. Chan:
    4 maart 2014
    Hahahah super grappig lig in een deuk in die bus hier!! Jammer dat we elkaar net misliepen! X
  6. Marielle:
    4 maart 2014
    Haha Luu, ik heb weer in een deuk gelegen om je verhaal. Geniet maar lekker en alvast hele fijne verjaardag en gefeliciteerd!! xx
  7. Manon:
    4 maart 2014
    Wat superfijn dat je het zo naar je zin hebt Lu! En fijn voor ons dat je het op zo'n leuke manier kan vertellen ;)
    Blijf ons vooral leuke foto's en filmpjes appen! Brengt een beetje een vakantiegevoel met zich mee!
    Sam, An en ik hebben vrijdag een date.. Zou wel heel tof zijn als we precies op je verjaardag even kunnen skypen!?
    In ieder geval alvast heeeel veel plezier vrijdag! Maak er een superverjaardag van!

Enjoy ezel!! Liefs en een dikke X!
  8. Sabrina:
    Nice nice nice!!!!!
  9. Sue:
    4 maart 2014
    Super leuk verhaal weer! Geniet ze verder!!! Xxxx.
  10. Machteld:
    5 maart 2014
    Hoi Lucienne, wat een "smakelijk" verslag weer! Fijn dat alles zo goed verloopt. Nu al een reis om nooit te vergeten!!!
    Blijven genieten hoor enne....alvast gefeliciteerd. Kan ik dat in ieder geval niet vergeten.
    Liefs,
    Machteld
  11. BUUF EN BUUR EN 2 MEIDEN:
    7 maart 2014
    Hai jarige,
    Van harte met verjaardag op zo'n grooooote afstand van huis
    we zitten aan de borrel en hebben geproost op je verjaardag veel liefs we denken aan je.
    Groetjes
  12. Jacqueline Mourits:
    8 maart 2014
    Hoi Lucienne,

Ik heb een tijdje geen email gehad en dus nu pas weer je reisverslagen kunnen lezen. Ik wil je ook graag nog even feliciteren! Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad. Wat schrijf je beeldend, ik zie het allemaal voor me. Je maakt ook heel wat mee zeg! Fijn dat je een reismaatje hebt en dat het goed klikt. Nog heel veel plezier en ik geniet op een afstand mee van jouw belevenissen. (je schrijft heel smakelijk, regelmatig heb ik in een deuk gelegen)
    Liefs en groeten Jacqueline x