BLOG 1. Nog 13 nachtjes slapen…

9 augustus 2012

Het duurt niet lang meer, voordat jullie rust hebben. 22 augustus vlieg ik samen met 3 andere meiden naar Thailand. Tenminste… als we ons vliegtuig niet missen. Zulke goede ervaringen heb ik namelijk niet met KLM. Voor de lezers die dit verhaal niet kennen: ooit miste ik mijn vliegtuig samen met Anne & Manon, omdat een arrogante stewardess vond dat wij te laat aankwamen. Kennelijk kon ze toen nog niet lezen, want op het bordje naast haar stond: “de gate gaat sluiten” en niet: “de gate is gesloten”. Bovendien was die lange buis (waar je doorheen moet lopen naar een vliegtuig) gewoon nog aangesloten. Wat we ook deden, het hielp niet. Misschien moet ik zeggen: wat Manon en Anne ook deden het hielp niet. Ik deed namelijk niet veel meer, ik was nog net niet flauwgevallen van de schik. Al met al een super wijze les voor ons allen: Vertrouw nooit een stewardess (bovendien hoe knapper, hoe arroganter).

Maar goed, als we dus met een lieve lelijke stewardess te maken hebben, gaan we dus naar Thailand! Nooit gedacht dat ik daar ooit heen zou gaan. Tien jaar geleden durfde ik nog niet alleen langs de bosjes te fietsen, omdat ik bang was voor losgeslagen kidnappers.

Maar lieve lezers, ik hoef absoluut niet bang te zijn. Ik ga namelijk met drie andere superhelden! Bovendien zijn ze super goed voorbereid en georganiseerd ;) Zo heeft Lianne namelijk al een backpack gekocht en Fran heeft haar backpack zelfs al een keertje uitgeprobeerd in Amsterdam.  Dit beviel haar overigens erg goed.  Dat ze vanaf deze dag haar backpack niet gewoon als schooltas gebruikt heeft is mij nog een raadsel.

Oke, even to the point. Ik ga dus naar Thailand. Misschien vraag je jezelf af, waarom Thailand? Goede vraag! Buiten het feit dat we graag op olifanten willen zitten en de full moon party’s niet willen missen, zouden wij ALLE VIER, in aanmerking komen voor een bios-beurs van zo’n 800 euro. Met de nadruk op: “in aanmerking”. De beurs hebben wij nooit ontvangen. Arg ja, je kan zitten huilen in een hoekje, maar je kan er ook schijt aan hebben. Dat laatste geval heb ik, schijt. Want zonder deze beurs blijft Thailand natuurlijk een prachtig land. Bovendien zijn de 3 onderstaande feitjes ook mooi meegenomen.

1. In Nederland ontbreek er vaak een geel ding in de lucht, in Thailand niet.
2. In Thailand hoef ik niet steeds te vragen om een beetje extra chilisaus en sambal.
3. Je betaalt voor een etentje niet 40 euro pp, maar kan er een week van eten.

Maar de grote vraag is natuurlijk: gaan we ook nog wat nuttigs doen? JAA, zeker! Nadat wij een week bijgekomen zijn in Bangkok (van de vlucht) gaan wij namelijk vrijwilligerswerk verrichten in Ranong (dit ligt trouwens MAAR 9 uur van Bangkok vandaan). We gaan gedurende 3 maanden verschillende dingen doen. Wij gaan bijvoorbeeld lessen ontwerpen die aansluiten op de talenten van de kinderen in Thailand. De kinderen hebben verborgen talenten en wij willen deze talenten ontdekken en verder ontwikkelen, zodat zij zelf een beter beeld krijgen van hun eigen talent en in kunnen zetten in de toekomst. Ook gaan wij ontwikkelingsmateriaal ontwerpen naar de behoefte van de scholen. In het weekend zullen we activiteiten organiseren voor straatkinderen. Dan heb ik het nog niet eens gehad over het onderhouden van de tuinen en het renoveren van huisjes. Want jaaa… ook dat gaan wij doen!

DUS……

De tweets: “Ik ga slapen, mmm weer worteltjes, even fitnessen, even de hond uitlaten, even mijn schildpad eten geven, even thee drinken, naar school, in de tram, op straat, ik loop” zijn VERLEDEN TIJD.

Blijf me vooral volgen via deze pagina, dan weet je in December tenminste nog hoe ik heet.

Tot slot nog een 2 leuke quotes (vanwege de privacy zijn de namen niet vermeld):
- Hoorde ik nou het woord ‘backpack’? Dit is een grap neem ik aan?
- Sweeties! Wat denken jullie? Passen mijn stijltang en föhn ook in een backpack?

HAVE FUN IN THE SUN, door dik & dun ;) xxx lu

1. Marjolein (hein):
    Luuu!!

Ik ga je zeker volgen en heeel erg missen! Maar vind het super gaaf voor je;-)

Dikke knuffel xx hein
  2. Cornelieke:
    9 augustus 2012
    Heel veel succes en plezier!!
  3. Wendy:
    10 augustus 2012
    Chick!!
    Volgen ga ik je zeker, maar dat spreekt voor zich! Missen ga ik je zeker weten ook, maar dat halen we wel weer in als je terug bent. Via deze weg alvast heel veel plezier gewenst, al gaat dat vast goed komen met z'n vieren!! :)

xxx Wendy
  4. Angela Vita:
    10 augustus 2012
    Lucienne, dat klinkt allemaal he-le-maal leuk!! Worden vast supermaanden daar in Thailand! En hard werken natuurlijk, maar voor een goed doel. Helemaal goed dus. Ik wens je alvast goede reis en heel veel plezier!
    Groetjes, Angela.
  5. Hellen:
    11 augustus 2012
    Luutje!!!
    Tuurlijk ga ik dit lezen, maar verwacht ook af en toe een berichtje op facebook:P (heb het niet voor niets onder dwang.. noem geen namen... aangemaakt!)
    Mag ik je bij deze ook een compliment geveb voor je schrijfstijl! Vind het echt leuk om je verhalen te lezen!
    Als je geen baantje vind in het onderwijs, schrijver misschien een optie! De illustraties zou ik aan iemand anders overlaten (zie kaartje frankrijk 2012:P)
    Verder weet je natuurlijk dat ik je ga missen en ik trots op je ben (ECHT!!) en ik je heel veel plezier ga wensen!

Liefss, H5, kusjes, groetjes, have fun door dik en dus, blijven smeren en veel plezier xx

Hellen
  6. Son:
    12 augustus 2012
    Haha;)
  7. Je ma:
    19 augustus 2012
    Lieve lucienne,
    Het duurt zeker niet lang meer ,nog 3 nachtjes slapen dan ga je met 3 meiden ,voor dik 3 maanden naar thailand.En dit keer ga je zeker het vliegtuig niet missen, daar zorg ik wel voor ! we brengen je op tijd naar schiphol !!

Ik ben absoluut niet bang , zeker nu je 3 superhelden bij je heb , die goed voorbereid en georganseerd zijn , jammer van de beurs die jullie niet kregen maar ach , je kan niet alles hebben.
    Maar ik heb ook nog 3 punten
    1 Wat ga ik je missen, me zonnetje in huis!
    2 We hebben geen 3 paar schoenen op de trap, 3 soorten tassen door het huis ,geen 3 keer per dag mam, waar is dit en dat en kan je even.
    3 Ook al hou ik van de zomer ,van mij mag het weer snel Sinterklaas zijn.
    Tot slot supermeiden geniet ervan de 3 maanden zijn zo om.

have fun in the sun, door dik @ dun
    xxxxx ma
  8. Lisa:
    Lucienne!!

Heeel veel plezier en succes in Thailand!! Super gaaf dat je daar heen gaat zeg!

Liefs
  9. Lieke (van Kenia;) ):
    Heeee Lucienne!
    Wat super leuk dat je weer weggaat zeg!:D
    was Kenia nog niet genoeg voor je? haha nou in ieder geval heel veel plezier en succes daar!
    Maar dat zal vast wel lukken, jou kennende;)
    Hopelijk spreken we elkaar daarna snel weer eens!
    X
  10. Francis:
    21 augustus 2012
    Hahahaha, geweldig Lu! Straks krijg je nog betere tweets dan normaal, bv. ik rijd op een olifant door de boesjboesj. Succes nog met je tassie inpakken (leuk is dat he!) en ik zie je morgen :)