Een aantal tips vanuit Bangkok

Hoi taaie volgers,

Mijn favoriete zin: “Je hebt geluk of je hebt het niet. “ Helaas heb ik het meestal niet. In mijn vorige blog had ik duidelijk gemaakt dat ik geen fan was van KLM. Deze mening is na deze vlucht niet bijgesteld. Al mag ik in mijn handjes knijpen dat ik de vlucht meegemaakt heb. Terwijl ik nog vrolijk stond te zwaaien naar mijn trouwe fans, meldde een KLM-vrouw dat we eigenlijk beter in Nederland konden blijven. Volgens haar zouden we in Bangkok namelijk regelrecht naar huis gestuurd worden. Dit keer lag het aan het visum. Met alle charmes (lees: geslijm)van Milou is het toch nog gelukt om te vliegen. Niet dat ze hier iets van heeft meegekregen aangezien ze na zo’n 5 minuten na het stijgen sliep. 10 uur later zei ze: “Hee Lu, dit viel wel mee he?” Toen ze mijn wallen op de grond zag liggen, begreep ze dat ik de vliegreis minder prettig vond. Eigenlijk had ik echt geluk met Mi naast me, helemaal als je zag wie er naast Lianne zat. En dan bedoel ik niet Fran.

Het zweet brak mij uit, toen we door de Thaise paspoort controle moesten. Het was toch het land van de glimlach? Ik zag ze anders behoorlijk streng kijken. Maar ook hier zijn we zonder moeite doorgekomen. (Lianne durfde als eerst). Jammer KLM!!!! We zijn er door!!!

Met onze taxichauffeur Porn, zijn we naar ons hotel gebracht. Jammer genoeg zette hij ons wel voor de verkeerde deur af. Onze backpack hebben we dus niet voor niets aangeschaft.

Ons hotel ziet er prima uit. We hoeven in ieder geval niet in een gat te poepen. Ons bed is best lekker. De grond ligt waarschijnlijk zachter. Om mijn wallen van de grond af te krijgen hebben we hier een paar uurtjes geslapen. Daarna zijn we gaan eten bij de Mac om vervolgens op onderzoek uit te gaan. We zijn niet verder gekomen dan Khoasan road.

Hier wat tips als je ooit nog deze straat wil bezoeken:
- wanneer je een pingpong show bezoekt, lees vooral de kleine lettertjes. (lees: pussy)
- wanneer je van het terras wordt weggetrokken, schik dan niet, het is de normaalste zaak in Thailand. Dan komt de politie er namelijk aan en is binnen 10 sec. is de hele straat leeg.
- koop geen kokosnoten, deze zien er lekkerder uit dan in het echt, komt vast door expeditie robinson. Ze smaken, zoals ze ruiken.
- Ga erheen met een lege tas. Je kunt hem namelijk voor 10 euro vullen met de leukste hebbedingetjes.
- koop een bucket. Dan heb je voorlopig geen dorst meer.
-  kijk niet in de ogen van een Thai. Of ze denken dat je wat wil kopen of je bent aan het flirten of ze denken dat je wilt pingpongen.
- als er “massage” staat bedoelen ze er eigenlijk “marteling” mee.

Nou dat zijn toch al een paar wijze lessen voor  1 dag? Ik heb alleen het idee dat het afdingen niet mijn sterkste kant is. Hier komt wel verandering in hoor. We oefenen veel. Bovendien krijgt iedereen een dag-opdracht mee van ons lijstje en verdelen we per dag de winnaars- truien. Zo krijg je bijvoorbeeld een witte trui als je een worm of sprinkhaan eet. De andere truien beschrijf ik maar niet.

1. Marjolein (hein):
    24 augustus 2012
    Voor iemand die net een blog begint schijf je echt super goed!!! Leuk verhaal:-D
  2. Wendy:
    Heej chick!
    Heb samen met mijn ma hardop zitten lachen om je verhaal! Super leuk!
    En al super veel meegemaakt de eerste dagen. Ben benieuwd naar de rest ;)

Kus Wen!
  3. Angela Vita:
    24 augustus 2012
    Ha ha, Lucienne, ik lach me rot om jouw schrijfstijl! Heerlijk! Ik zie het voor me. Groetjes, Angela.
  4. Je ma:
    24 augustus 2012
    he lutje , zo te lezen hebben jullie veel geleerd vandaag, maar voor de tijgers morgen zijn al waarschuwingen, op facebook te lezen. ,gezellig z'n blog kunnen we meegenieten en ook de foto's zijn super .
    knuffel je ma
  5. Hellen:
    24 augustus 2012
    Super verhaal! Leuk om zo op de hoogte te blijven van je gebeurtenissen!
    Lu.. Je weet ik ben nieuwsgierig! Ik zou toch graag willen weten wat de andere truien betekenen ;) haha

Kijk uit naar je volgende blog! Xxx
  6. BUUF EN BUUR EN 2 MEIDEN:
    25 augustus 2012
    Hai lulu,
    Hee klasse die blog kunnen je nou goed volgen en hebben praatstof met je Pa en Ma.Nu Pa niet meer werkt hebben de meiden de thuis komst van je Ma tot dagelijkse verwelkoming gemaakt.
    groetjes,
    buuf en buur
  7. Yolande:
    25 augustus 2012
    Lieve Luc,geweldig ik heb zo gelachen om je verhaal,je schrijft zoals je praat daarom hou ik van je.Ik kijk uit naar je volgende verhaal,X
  8. Lucien:
    26 augustus 2012
    Heeey allemaal! Super leuk om jullie reacties te lezen hier in Thailand. Altijd fijn om iets te horen vanuit Nederland.
    En Hellen ik heb de truien niet allemaal beschreven aangezien er geen slot op zit voor mijn moeder;)

Maar goed, ik zal 1 trui blootgeven. Als ze je voor een pingpong show vragen..... MOET je erop ingaan. En moet je vragen hoe het precies werkt. Als je ze 5 minuten aan het lijntje heb gehouden is je opdr. voltooid ;)