BLOG 10, De tijd vliegt echt!!! En wij straks ook.

6 november 2012

Koh Phi Phi, Krabi, Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao kan ik inmiddels van mijn lijstje afstrepen. Ik heb (vind ik) zelfs het recht om mezelf een echte eilandkenner noemen. En als echte eilandkenner mag je best een beetje kritisch zijn. Als wij bijvoorbeeld extreem hard aan school hebben gewerkt en toe zijn aan een duik in de zee, hoort daar natuurlijk een privé-strand bij. En met privé, bedoel ik ook privé. Want ja ik moet toegeven dat ik een beetje vreemd opkijk als ik ineens iemand in de verte zie liggen op ons strandje. Bovendien is het ook erg prettig als het zand zacht is en het water helder.

Zo´n 6 dagen geleden zijn we vertrokken bij Koh Phanghan. Dit eiland krijgt van mij een 9,5. En dat is hoog. Dit cijfer wordt mede mogelijk gemaakt door onze villa en de beruchte fullmoon-party. De villa was trouwens een grote verrassing. Eigenlijk hadden we een verschrikkelijk huisje gereserveerd, uiteraard wisten wij dit niet van te voren. Na zo’n 9 minuten besloten we om daar te vertrekken. Vervolgens kwamen we een villa tegen die nog goedkoper was ook! We hadden alleen geen uitzicht op de zee. Maar dat kwam doordat onze tuin te groot was. Voor 9 euro per nacht, hoor je mij niet klagen.

Mijn moeder vroeg zich van de week af waarom ik met allemaal emmertjes zonder schepjes op de foto stond. Dit had met de fullmoon-party te maken. Om de perfecte zomerse sfeer aan te brengen gebruiken ze hier geen glazen maar emmertjes. Ik zou deze avond graag willen beschrijven, maar er zijn eigenlijk geen woorden voor. Als je ooit naar Thailand gaat, vergeet in ieder geval de fullmoon niet…

Verder bedacht ik me vandaag ineens dat het al 6 november was! Op zich geen rare datum. Tot ik besefte dat wij over minder dan een maand de kou tegemoet komen. In eerste instantie dacht ik aan mijn winterhanden en tenen. Waar ik absoluut niet naar verlang. Wel vind ik het super tof om al mijn lieve kikkerlandse vriendjes weer te zien. En ook de zakjes kruidnoten. Ooo en RTL gemist!

Op dit moment heb ik er een beetje een dubbel gevoel bij. Ja, het is goed om weer mijn normale leventje weer op te pakken. Maar ik vrees dat ik dit land onwijs erg ga missen. En niet alleen dit land. Ook mijn super lieve reismaatjes, die ik steeds beter leer kennen.

Om jullie een kleine indruk te geven van mijn lieve vriendinnetjes hieronder een korte beschrijving:

Milou…

• Is rijst in Thailand gaan waarderen. Ook de cashewnoten trouwens.
  • Rent behalve voor duiven ook weg voor kwallen, kakkerlakken, vissen, vermomde krabben in slakkenhuisjes & haaien.
  • Een ster in: Boxen. Marianne schik niet. Niet in Thaiboksen, maar het  kaartenspel boxen.
  • Zit liever achterop een scooter dan voorop.
  • Kan je wakker maken voor: een kinderbueno.
  • Haar geheime wapen: haar krullen.
  • Het beste uit haar backpack: stijltang.
  • Is verlieft op: puppy’s (sorry Tim, je zult wat moeite moeten doen)tip: koop een teckel of poedel, deze vindt ze namelijk minder sweety.
  • Lust geen: HONG TONG
  • Verlangt naar: verse AH kruidnoten
  • Eet de vruchtjes uit de yoghurt toetjes niet op
  • Rent 2 december als eerste naar….een puppy die toevallig langs loopt.

Ja dit is inderdaad hetzelfde meisje die de eerste week dreads liet zetten en een paar weken laten een tattoo, maar geloof het of niet… ze is minder terror dan iedereen denkt. En gewoon super lief! Wat een geluk dat haar moeder er 2 van heeft!

Francis…

• Gaat mango sticky rice en pad tai missen in Nederland.
  • Heeft ritme in haar tenen/voeten zitten. Zodra er een muziekje aanstaat (ook al is het Thaise muziek) haar voeten zullen bewegen. Vooral haar basketbal move is goud waard.
  • Het beste van haar backpack: de zijvakjes
  • Is een ster in: afdingen
  • Vindt doodskop armbandjes steeds leuker worden.
  • Is in haar vorige leven een mummie of een mol geweest. Zo ligt ze namelijk in bed.
  • Heeft een passie voor het maken van etensfoto’s.
  • Is meestal te vinden op de dansvloer als wij haar kwijt zijn. Vooral als zij haar nieuwe dansbroek aan heeft.
  • Weet wat haar medereizigers nodig hebben. Pannenkoeken halen in je pyjama om 23.00 uur is vrij normaal.
  • Kan je wakker maken voor: een goed gesprek.
  • Heeft een hekel aan: het vervellen van een bruine huid. Miss toch factor 70 Fran?
  • Gefascineerd door: Schelpjes met mooie patroontjes.

Ja Fran is het meisje van wie je het niet snel verwacht. Maar zij is dus degene die het eerste op de dansvloer staat. Verder kan ik haar passie voor Thais eten erg waarderen, aangezien we deze passie delen. O jaa, haar droge humor is ook niet verkeerd.

Lianne…

• Hoopt bij elke wasbeurt dat ze haar Bh’s terugkrijgt. Deze zijn namelijk erg gelieft. Vooral de roze.
  • Heeft btw bij elke wasbeurt de meeste was.
  • Is over haar eigen grens heengegaan. Bij nood aan toiletpapier heeft ze de Thaise sproeier gebruikt (oke oke…ik heb het ook gedaan. 1 nadeel: een vrij harde straal)
  • Verandert na 1 uurtje zon in een neger.
  • Ziet eruit alsof ze trek heeft in sandwiches. Als wij boodschappen doen bij de 7eleven vraagt de caissière minstens 3x of ze ook nog sandwiches wil kopen.
  • Heeft met massages meestal pech. Zo lagen wij van de week in een apart kamertje en zij lag in het openbaar. Bovendien bleek haar vrouwelijke masseur ineens een man te zijn. Ja, die plastische chirurgie in Thailand is echt TOP!
  • Haar geheime wapen: haar DIVA tas
  • Haar nieuwe aanschaf in 2013: Een opgevoerde scooter. Is zij misschien familie van schumager?
  • Is geen liefhebber van Thais eten. Jaaaa… daar zit je dan 3 maanden.
  • Is bekend geworden in Thailand vanwege haar Boobies.
  • Haar geschatte leeftijd in Birma: zo’n 30 jaar.
  • Kan het beste tegen alcohol van ons allemaal.

Lianne lijkt een lieve brave meid, maar ondertussen….nee hoor grapje. Ze is lief, vrolijk, kan lachen om alles en niets en is voornamelijk lekker gek!

Ja deze meiden ga ik straks echt missen. Gelukkig zijn we gewend om dagen te reizen. En is 10 minuten fietsen een lachertje! Nu nog even genieten van Kanchanaburi, Ayutthaya, Pattaya, hopelijk Koh Samet en uiteraard Bangkok!

Dikke kus vanuit Thailand xxx

1. Anne:
    6 november 2012
    Ik heb echt weer genoten van je lachwekkende verhaal! Op zich vinden wij het helemaal niet erg dat je over minder dan een maand alweer thuis bent ;) Zie je 7 december lieve chick, nu al zin innnnnn!

ENJOY xxxxx
  2. Marjolein (hein):
    Leuk leuk leuk xxxxx
  3. Marloes:
    6 november 2012
    Vind het totaal niet erg dat je weer terug komt ennuh als je terug bent gaan we ff met zijn alle partyen en er terug kijken! En ik heb dankzij je verhaal weer veel geleerd over de meiden maare wat zeggen ze over jou???!!!!
    Geniet nog even dikke knuffel aan iedereen!
  4. BUUF EN BUUR EN 2 MEIDEN:
    Hai Lulu,
    Prachtig verhaal we hebben weer zitten lachen, nou na 7 december moeten we de meiden maar aan de ketting legen i.v.m. diefstal van onze teckels.En ze leren als er een vreemd meisje op hun af komt rennen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Verder nog veel plezier.
    Buuf em Buur
  5. Jessica:
    7 november 2012
    Prachtig verhaal weer! Geniet er nog even van! xx
  6. Marianne nooteboom:
    7 november 2012
    Hai Lucienne,
    Wat een leuke story,maar Milou is ook heel goed in boksen,ik ben blij,dat je er nog niet mee te maken hebt gehad.Ik ben blij,dat jullie het zo ontzettend leuk hebben en gelukkig gaat het nu toch wel snel.Ik ben ook heel benieuwd,wat de meiden over jou zouden schrijven,ik weet ,dat je goed kan dichten,stoer op een scooter durft te rijden ,relaxed bent en humor hebt.Geniet nog maar even . Marianne
  7. Oma:
    10 november 2012
    Lieve Lucienne, wat een enige verhalen weer!! Als jullie dadelijk weer thuis zijn heb je nog weken nodig om te vertellen, denk ik...!! De tijd gaat nu opschieten, heerlijk als je er dadelijk weer bent, liefs en kus-kis,Oma.
  8. Oma:
    25 november 2012
    Lieve Lucienne, wat heb ik weer genoten van je leuke, spannende, en grappige verhalen!!
    Ja, nu tellen we af net als jullie, wat een feest als je er weer bent! Ik wens jou en je reisgenoten nog heerlijke dagen, liefs en kus-kis, Oma.