Op zoek naar een prullenbak.

30 november 2012

Ja ja, de pret is bijna voorbij. Over 2 dagen zitten we al in het vliegtuig richting Holland. Ik verlang nu al naar de luxe van deze vliegreis. Een stoel die niet om zal vallen, ramen waar je tegenaan kan leunen en ook nog films die je kan kijken. Wel jammer dat de reis maar 12 uur duurt.

Ik denk dat ik wel weer even zal moeten wennen aan ons klompen-landje. Ik zal voornamelijk het grote gele ding in de lucht missen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de mango sticky rice, de verse fruit shakes, het heerlijke eten van de straat, de mangostenen, de prijzen, de onverwachte feestjes met Chinezen midden op de straat, het gemak, de massages, de boeddha’s en de opgevoerde tuktuks.

Maar ondanks dat vind ik het prima om nu naar huis te gaan. Ik kan namelijk niet wachten op de regen, de hondenpoep, de lange wachtrijen en de “vrolijke“ Hollanders.
Natuurlijk moet je dit niet te serieus nemen, want ik ben wel degelijk toe aan een zit-wc met papier, kruidnoten, snelle NS treinen (zelfs met vertraging), een 2 persoon bed voor mijzelf, de AH, wijn, appeltaart a la mama, mama zelf, sinterklaas, de kerstboom, top 40 muziek, GTST en mijn lieve vriendjes/familie.

Wel zal ik mezelf behoorlijk moeten aanpassen, want ja in 3 maanden tijd kan je behoorlijk veranderen. Hieronder staan wat voorbeelden om een beter beeld te krijgen.

• Ik sproei mijn billen tegenwoordig eerst schoon met een sproeier, wegens gebrek aan wc papier.
  • Ik ga al zo’n 3 maanden make-up loos door het leven, mezelf opmaken zal wat moeite kosten.
  • Ik loop/ren/dans regelmatig op blote voeten op straat. Wie geeft er een cursus veters strikken?
  • Ik weet niet meer wat bestek is sinds de Thaise bevolking mij stokjes heeft aangeboden. Zelfs rijst eten gaat me nu gemakkelijk af.
  • Ik kam mijn haar niet meer.
  • Ik was mezelf met een ouderwets zeepje. Ja pa dat wordt delen....
  • Ik was mijn kleding met shampoo en gebruik de airco als droger. Hoe moest ik ook al weer mijn was sorteren?
  • Ik draag 9 vd 10 keer hetzelfde broekje, straks heb ik keus uit 1000 verschillende truitjes…. SHIT.
  • Ik gooi wc papier (als het aanwezig is) na gebruik in een bakje naast de wc. Ja zelfs met diarree. Alles beter dan een verstopte wc. En ja daar weet ik alles van.
  • Mijn pyjama dient ook als kledingoutfit overdag. Straks moet ik mij ineens 2x per dag omkleden.
  • Ik zal een wekker/horloge/agenda moeten aanschaffen en opnieuw leren gebruiken.

Tot slot nog een aantal wist-je-datjes:

Wist je dat…

• Ik de 333ste dag van 2012 in Thailand mee heb mogen maken? Dit hebben we gevierd met een bier toren.
  • Ik (bijna) kan genieten van een koude douche?
  • Mijn sproetenhuid is ver3voudigd. Ik ben nu echt 1 grote wandelende sproet.
  • Wij in meer dan 15 verschillende hotels hebben geslapen?
  • Je moeite moet doen om een prullenbak te vinden? En dan bedoel ik ECHT moeite.
  • Wij naar de bios zijn geweest? En ook nog zijn gaan bowlen? En dat op 1 dag!
  • Ik een klein beetje bang ben voor de douane? Ik heb namelijk maar 7 tassen en 6 paar schoenen gekocht. En nog zo’n 50 armbandjes. Ooo en vergeet mijn schelpen verzameling niet…
  • Het voor mij een raadsel is, hoe ik alles in mijn backpack krijg.
  • Wij geen last zullen hebben van een jetlag, wij houden ons namelijk al aan de Nederlandse tijden. We slapen gemiddeld  4 uur s ’nachts en worden zo’n 11 a 12 uur wakker.
  • H&M hier één vd duurste winkels in Thailand is? Dit gaat ook echt boven mijn budget.
  • Ik hieronder mijn belangrijkste wist-je-dat ga schrijven?
  • Ik in deze blog mijn reisgenootjes niet ga klaren? Het zijn namelijk de 3 (met nadruk op het mooie getal 3) tofste, gewoonste, liefste, leukste en gezelligste reismatties die je maar kan wensen.

Ik check jullie later!

1. Marjolein (hein):
    30 november 2012
    Geweldig!!! Geniet nog ff chick! Dikke knuffel!!
  2. Wendy:
    Lieve Luu,
    ik leer je met alle liefde al die dingen die je in de afgelopen 3 maanden vergeten bent en daarnaast heb ik gewoon onwijs veel zin om je weer te zien en lekker gek te kunnen doen!

Alvast een hele goede reis en tot snel! :)
    Dikke knuf en kus!
  3. Ingrid:
    1 december 2012
    Lieve Lu,....wat kan jij leuk vertellen met je pen, ik zie er echt beelden bij en meid wat heb je een hoop meegemaakt en beleefd.....dit nemen ze je nooit meer af!
    Nu weer veilig naar Nederland waar er met smart op je wordt gewacht....en dan weet jij wel wie ik bedoel!....lieverd geniet...travel safe....en tot ziens!! dikke knuf en xxx Ing.
  4. Wilma:
    Lieve Lucienne.
    Wat een avonturen heb jij achter de rug. Geweldig. Als je uitgerust bent en alles weer op een rijtje hebt kan je een enorm dik avonturenboek gaan schrijven. Natuurlijk wel met de allermooiste en leukste foto's.Ik wens jullie een behouden thuiskomst en hoop je snel in levende lijve te zien. Groetjes Wilma vdE
  5. Marleen:
    1 december 2012
    Oooh lu, war heb ik gelachen om je blog. Het is allemaal waar. Ik gooi nu steeds per ongeluk het wcpapier in de prullenbak, zoooo blij met de kleren, pepernoten, warme douche, verwarming. Top. Fijne reis terug. Kijk de nieuwe film hotel ... In het vliegtuig. Ouderen op vakantie in india. Erg gelachen. X