Het nieuws uit Thailand

Lieve trouwe volgers,

Dankgetuigenis aan Marjolein: Deze blog is speciaal voor haar, zij gaf namelijk heel subtiel aan dat mijn vorige blog eigenlijk VEEL TE LANG was. Dit keer zal ik mijn blog dan ook kort maar krachtig verwoorden. Dank voor deze tip.

Terwijl jullie waarschijnlijk de kachel aandraaien en een theetje met een handje kruidnoten erbij pakken, lig ik hier te hijgen onder de airco. Ondanks ik al begin te kwijlen bij het typen van het woord: ‘kruidnoot’, heb ik nog geen heimwee naar het kikkerlandje en smul ik toch elke dag weer van het bordje rijst wat me voorgeschoteld wordt.

Hieronder een kort maar krachtige update vanuit Krabi:

Algemeen:                              Thaise buckets niet te vertrouwen.
Economie:                               Investeringen dalen. Wachten op overheidsgeld/stuffie.
Sport:                                      laag pitje, voornamelijk wandelen naar shops &
                                               restaurantjes.
Tech:                                      Wifi bereik goed tot uitstekend in dit hotel.
Opmerkelijk:                           Twinning Mi & Lau voor het eerst zonder elkaar tijdens
                                               verjaardag.
Achterklap:                             Gangnam style nog steeds een hit.
Cultuur/natuur:                       Witte stranden. Nadeel: snel vloed, gemene krabben.
Media:                                    Het eiland waar de Brits-Amerikaanse film: the beach is
                                               opgenomen (met Leonardo DiCaprio), is gespot door ons.
Lifestyle:                                 Wijn in Thailand niet te pruimen.
Gezondheid:                           Prima, geen malaria, geen andere infecties. Af en toe diaree.
Weer:                                      Warm tot heet, in de avond ernstige stortbuien/onweer.
School:                                   Ontwerpen lessenserie en verdiepen literatuur.
Locatie:                                   Vandaag (19-10) Krabi, morgen(20-10) Koh Samui.

1. Marjolein (hein):
    19 oktober 2012
    Briljant!!! En ik vind al je blogs leuk hoor! Of ze nou heeeuul lang zijn of zo lekker overzichtelijk als deze haha! Xxxx en een dikke knuffel hein
  2. Wendy:
    19 oktober 2012
    Kort maar krachtig noemen we dit!
    Fijn dat het goed gaat en ik snap volledig dat je dit kikkerlandje (nog) niet mist! ;)

xxx
  3. Willemijn:
    19 oktober 2012
    Geweldig wat leuk! Leuk om je verhalen te lezen lu! Lekker genieten hoor! Ik begrijp je helemaal over het kikkerlandje; kmis het ook niet ;-)
    Enne ik vind je manier van schrijven erg leuk. Die tip ga ik gebruiken ;-)! Hug vanuit Roemenie
  4. Buuf en buur en 1 oude en 1 belhamel:
    Hai Lulu,
    Hij is wel heel erg kort zeg, maar het is fijn te lezen dat alles goed gaat. Zara is een donder van een puber, maar Tezka zet haar af en toe recht, en ze zijn erg lief voor elkaar en als ze elkaar even niet gezien hebben, moet er geknuffeld worden.
    Ze pikken over en weer elkaars kluiven en slepen die naar de bends of de mand.
    Groetjes
    Buuf en Buur en de 2 meiden.
  5. Je ma:
    hoi Liefie,
    Altijd leuk om je verhalen te lezen kort of lang, geniet er nog van! he knuffel je ma
  6. Oma:
    25 oktober 2012
    LLLLLieve Lucienne, ja, goeie tip van "Marjolein" ik had hem toen uitgeprint, kon ik 'm op mijn gemak lezen!
    Dit weekend gaat hier de wintertijd in en dan gaan we aftellen, nog vijf weken en dan ben je er weer...!!!
    Geniet er nog volop van ( niet aan de kruidnootjes denken...) Liefs en kus-kis Oma.